1. اقلامی را که دیگر نیازی ندارید یا استفاده نمی‌کنید بفروشید: اتاق خود را شلوغ کنید و اقلامی را که دیگر نیاز ندارید یا استفاده نمی‌کنید بفروشید. شما می توانید آنها را به صورت آنلاین از طریق پلتفرم هایی مانند eBay، Craigslist یا Facebook Marketplace بفروشید. همچنین می توانید یک حیاط فروشی داشته باشید یا اقلام را به فروشگاه های دست دوم بفروشید.
  2. یک کسب و کار با حیوانات خانگی راه اندازی کنید: اگر عاشق حیوانات هستید، راه اندازی یک کسب و کار با حیوانات خانگی را در نظر بگیرید. شما می توانید از حیوانات خانگی در زمانی که صاحب آنها دور هستند مراقبت کنید و مقداری پول به دست آورید. همچنین می‌توانید خدمات دیگری مانند راه رفتن با سگ یا نظافت حیوانات خانگی ارائه دهید.
  3. خدمات مراقبت از چمن را ارائه دهید: بسیاری از صاحبان خانه برای مراقبت از چمن به کمک نیاز دارند، مانند چمن زنی، کوتاه کردن پرچین ها، یا پارو کردن برف. می توانید این خدمات را ارائه دهید و درآمد کسب کنید.
  4. به همکلاسی های خود آموزش دهید: اگر در یک موضوع خاص مهارت دارید، خدمات تدریس خصوصی را به همکلاسی های خود ارائه دهید. می توانید برای خدمات خود هزینه ای دریافت کنید و مقداری درآمد کسب کنید.
  5. فروش اقلام دست ساز: اگر استعدادی در کاردستی یا ساختن چیزها دارید، به فروش اقلام دست ساز خود به صورت آنلاین یا در نمایشگاه های صنایع دستی محلی فکر کنید. می‌توانید جواهرات، شمع‌ها یا موارد دیگری که مردم می‌خرند بسازید.

در اینجا 29 نکته اضافی برای کسب درآمد در دوره راهنمایی آورده شده است:

  1. فروش آبلیمو یا کالاهای پخته شده: یک تجارت کوچک با فروش لیموناد یا محصولات پخته شده در جلوی خانه خود یا در رویدادهای محلی راه اندازی کنید.
  2. خدمات نشستن در خانه را ارائه دهید: اگر مسئولیت‌پذیر و قابل اعتماد هستید، به صاحبان خانه‌هایی که نیاز دارند کسی در حین غیبت خانه‌شان را تماشا کند، خدمات خانه‌نشینی ارائه دهید.
  3. اثر هنری خود را بفروشید: اگر هنرمند هستید، به فروش آثار هنری خود به صورت آنلاین یا در نمایشگاه‌های هنری محلی فکر کنید.
  4. راه اندازی یک باشگاه کتاب: با دوستان خود یک باشگاه کتاب راه اندازی کنید و هزینه کمی برای عضویت دریافت کنید. همچنین می‌توانید خدمات دیگری مانند توصیه کتاب یا نقد کتاب ارائه دهید.
  5. خدمات عکاسی ارائه دهید: اگر دوربین خوبی دارید و به عکاسی علاقه دارید، خدمات خود را برای گرفتن عکس از رویدادهای خانوادگی یا مناسبت های خاص ارائه دهید.
  6. لباس‌های قدیمی‌تان را بفروشید: کمد لباس‌هایتان را شلوغ کنید و لباس‌های قدیمی‌تان را به‌صورت آنلاین یا در فروشگاه‌های دست‌فروشی محلی بفروشید.
  7. راه اندازی وبلاگ: یک وبلاگ راه اندازی کنید و با تبلیغات یا حمایت مالی از آن درآمد کسب کنید.
  8. مهارت های خود را بفروشید: اگر مهارت خاصی مانند طراحی گرافیک یا توسعه وب دارید، خدمات خود را به مشاغل محلی ارائه دهید.
  9. ارائه درس زبان: اگر به زبان دوم مسلط هستید، در نظر داشته باشید که به دیگران درس زبان ارائه دهید.
  10. لوازم الکترونیکی قدیمی خود را بفروشید: لوازم الکترونیکی قدیمی خود را به صورت آنلاین یا در فروشگاه های لوازم الکترونیکی محلی بفروشید.
  11. شروع پادکست: پادکست راه اندازی کنید و با حمایت مالی یا تبلیغات از آن درآمد کسب کنید.
  12. ارائه کمک برای انجام تکالیف منزل: اگر در موضوع خاصی مهارت دارید، به همکلاسی‌های خود کمکی برای انجام تکالیف ارائه دهید.
  13. اسباب بازی های قدیمی خود را بفروشید: مجموعه اسباب بازی های خود را شلوغ کنید و اسباب بازی های قدیمی خود را به صورت آنلاین یا در فروشگاه های اسباب بازی محلی بفروشید.
  14. راه اندازی یک کانال YouTube: یک کانال YouTube راه اندازی کنید و از آن با تبلیغات یا حمایت های مالی کسب درآمد کنید.
  15. خدمات نظافت حیوانات خانگی را ارائه دهید: اگر در زمینه نظافت حیوانات خانگی تجربه دارید، خدمات خود را به صاحبان حیوانات خانگی محلی ارائه دهید.
  16. مبلمان قدیمی خود را بفروشید: مبلمان قدیمی خود را به صورت آنلاین یا در فروشگاه های مبلمان محلی بفروشید.
  17. یک کسب و کار باغبانی راه اندازی کنید: اگر شست سبزی دارید، یک تجارت باغبانی راه اندازی کنید و خدمات خود را به صاحبان خانه های محلی ارائه دهید.
  18. خدمات تدریس خصوصی را ارائه دهید: اگر در موضوع خاصی مهارت دارید، به همکلاسی های خود خدمات تدریس خصوصی ارائه دهید.
  19. کتاب های قدیمی خود را بفروشید: مجموعه کتاب های خود را شلوغ کنید و کتاب های قدیمی خود را به صورت آنلاین یا در کتابفروشی های محلی بفروشید.
  20. یک کسب و کار پرستاری را راه اندازی کنید: اگر مسئولیت پذیر و قابل اعتماد هستید، به راه اندازی یک کسب و کار پرستاری و ارائه خدمات خود به والدین محلی فکر کنید.
  21. خدمات عکاسی را ارائه دهید: اگر دوربین خوبی دارید و به عکاسی علاقه دارید، خدمات خود را برای عکاسی ارائه دهید.رویدادهای خانوادگی یا مناسبت های خاص.
  22. بازی های ویدیویی قدیمی خود را بفروشید: بازی های ویدیویی قدیمی خود را به صورت آنلاین یا در فروشگاه های بازی محلی بفروشید.
  23. یک کسب و کار صنایع دستی راه اندازی کنید: اگر استعدادی در کاردستی دارید، به راه اندازی یک تجارت صنایع دستی و فروش اقلام خود به صورت آنلاین یا در نمایشگاه های صنایع دستی محلی فکر کنید.
  24. خدمات نظافت خانه را ارائه دهید: اگر مسئولیت پذیر و قابل اعتماد هستید، خدمات نظافت خانه را به صاحبان خانه ارائه دهید.

منابع : 

  1. «راهنمای نهایی کسب درآمد در مدرسه راهنمایی» نوشته سی جی هکمن
  2. «کتاب پول مدرسه راهنمایی: چگونه آن را به دست آوریم، پس انداز کنیم و خرج کنیم» نوشته بانی اس. کازلبری و سو آر. والر
  3. «مدیریت پول برای کودکان: راهنمایی برای والدین و معلمان» نوشته جودی دان و سارا پی کوربت

این کتاب ها نکات و توصیه های کاربردی در مورد چگونگی کسب درآمد در دوره راهنمایی و همچنین اطلاعاتی در مورد بودجه، پس انداز و سواد مالی ارائه می دهند. آنها منابع خوبی برای هر کسی هستند که به دنبال کسب پول نقد اضافی و یادگیری مهارت های مالی مهم هستند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...